Показать сообщение отдельно
Старый 05.08.2011, 21:50   #193
dsd
Мастер
 
Аватар для dsd
 
Регистрация: 13.06.2011
Сообщений: 1,103
Написано 481 полезных сообщений
(для 1,836 пользователей)
Ответ: Имитация водной поверхности.

Это?
BBDECL void BBCALL xSetSurfaceFrustumSphere ( Surface * surface,
float x,
float y,
float z,
float radii
)

Sets surface's bounding sphere for frustum culling.

Parameters:
surface Surface handle
x x coordinate of bounding sphere center
y y coordinate of bounding sphere center
z z coordinate of bounding sphere center
radii Radius of bounding sphere
BBDECL void BBCALL xCalculateFrustumVolume ( Entity * entity )

Calculates a volume used for frustum culling.

Both frustum box and frustum sphere are calculated. This function is useful if have modified position of the vertices manually.

Parameters:
entity Entity handle
Я так понимаю, что первая ф-ция гораздо выгодней по скорости.

Шо це?
BBDECL void BBCALL xVertexTangent ( Surface * surface,
int vertex,
float x,
float y,
float z
)

Sets the tangent of an existing vertex.

Parameters:
surface Surface handle
vertex Vertex index
x Tangent x of vertex
y Tangent y of vertex
z Tangent z of vertex

BBDECL void BBCALL xVertexBinormal ( Surface * surface,
int vertex,
float x,
float y,
float z
)

Sets the binormal of an existing vertex.

Parameters:
surface Surface handle
vertex Vertex index
x Binormal x of vertex
y Binormal y of vertex
z Binormal z of vertex
(Offline)
 
Ответить с цитированием